7 misverstanden over cardiotraining

Als je cardiovasculaire training doet om vet te verbranden, heb je waarschijnlijk al verschillende theorieën gehoord over welke techniek het beste is, zoals je moet altijd trainen aan lage intensiteit of je moet trainen op een lege maag.

Fitnessprofessionals hebben doorgaans verschillende theorieën. Al die theorieën leiden gemakkelijk tot misverstanden. Hier vind je enkele van die fouten en de oplossingen ervoor.

Je traint lang en aan lage intensiteit

Als je aan lage intensiteit traint, is je hartslag niet hoog genoeg en wordt je lichaam onvoldoende getraind.
Intervaltraining is een goede oplossing. Als je aann intervalcardio doet, wissel je periodes met hoge intensiteit af met periodes met lage intensiteit. Bijvoorbeeld een minuut sprinten afwisselen met twee minuten wandelen. Hoe hoge je hartslag, hoe mee calorieën je verbrandt.

Je voert je lengte en gewicht niet in in de machines

De machine zal niet aanpassen aan jouw gegevens en geen persoonlijke resultaten verstrekken.
Weeg je ’s morgens, nog voordat je gegeten hebt, en voer dat getal samen met je lengte in op de weegschaal, zodat je accurate resultaten krijgt.

Je consumeert net voor je training een energiereep of -drankje

Als je dit doet, verbrand je alleen maar de calorieën die je net naar binnen kreeg. Als je gewicht wilt verliezen, is dit dus helemaal geen efficiënte methode. Energierepen en -drankjes werden ontworpen met atleten in het achterhoofd, er zitten veel verborgen suikers in. Je kunt er beter voor kiezen een uur voor de training een snack met weinig calorieën te eten , zodat je genoeg tijd hebt om te verteren. Kies voor een appel, magere kaas of dieetyoghurt.

Je traint op een lege maag

Mensen denken dat hun lichaam, wanneer ze op een nuchtere maag gaan trainen, onmiddellijk vetcellen begint te verbranden.

Het is aan te raden het laatste uur voor je gaat trainen niet meer te eten. als je lichaam tijdens de training nog bezig is met verteren, heb je minder energie om de oefeningen uit te voeren. Zorg er zeker voor dat je genoeg gedronken hebt.

Je drijft je lichaamstemperatuur op

Een mythe die jarenlang voor waar aangenomen werd. Als je je warm kleedt om te gaan sporten, zweet je inderdaad veel en verlies je veel gewicht, maar dat gewicht komt er in een mum van tijd ook weer bij. Als je gaat fitnessen, draag je best losse kledij: shorts, een T-shirt en sportschoenen. Ideaal is een kamertemperatuur van 20 tot 22°C.

Je denkt dat cardiotraining je slechte gewoonten compenseert

Ongezond eten, niet genoeg slapen, roken, allemaal slechte gewoonten waar je zeker iets aan moet doen als je gewicht wilt verliezen. Dat je aan cardiotraining doet, zal hier niets aan veranderen.

Dit bericht is gepost op 20 maart 2008 om 14:41 uur en is geplaatst in Cardiotraining.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Excuses om niet te trainen en wat je eraan kunt doen
Het belang van de training van je bovenbenen