Fitness voor een goede gezondheid

Dagelijks bewegen kan je gezondheid en je levenskwaliteit positief beïnvloeden. De beste lichaamsbeweging bestaat uit een combinatie van kracht- en cardiotraining. Maar welke voordelen heeft dit juist voor de gezondheid?

Kleiner risico op chronische ziektes

Regelmatig sporten verkleint het risico op een vroegtijdige dood ten gevolge van hartklachten, hoge bloeddruk, darmkanker en diabetes aanzienlijk.

Fitness versterkt je longen en je hart

Lichaamsbeweging helpt je lichaam zuurstof en voedingsstoffen meer efficiënt door je lichaam te vervoeren. Je hart en longen moeten dus minder hard werken om je energiepeil te behouden.

Fitness helpt je je gewicht onder controle te houden

Fitness helpt je calorieën te verbranden. Hoe meer je beweegt, hoe meer calorieën je verbrandt en hoe gemakkelijker het is je gewicht onder controle te houden.

Fitness verbetert je stemming

Fitness stimuleert verschillende chemicaliën in je hersenen. Deze zullen je gelukkiger en meer ontspannen doen voelen. Je zult er beter uitzien en je beter voelen als je regelmatig traint.

Fitness  maakt dagelijkse activiteiten gemakkelijker

Regelmatig sporten verbetert de kracht van je spieren en botten. Op deze manier is het gemakkelijker om dagelijkse activiteiten te doen.

Dit bericht is gepost op 23 februari 2010 om 14:50 uur en is geplaatst in Algemeen.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Yoga en Pilates voor je buikspieren
Fitnessen om af te vallen