Hoe je een roeimachine juist moet gebruiken

Een workout op de  roeimachine kan een erg intensieve cardiotraining zijn, en is bovendien niet belastend voor de spieren. Om op de juiste manier van de roeimachine gebruik te maken, moet je wel de juiste techniek kennen.

- Maak de riempjes aan de voetsteunen goed vast, zodat je voeten zeker niet kunnen wegschieten.

- Neem het handvat van de roeimachine vast. Dat is verbonden met de ketting die het wiel van de machine aandrijft. Grijp het stevig vast, zodat het handvat niet kan wegschieten.

- Neem de startpositie aan. Houd je rug recht met je borst schuins naar onder in een hoek van 45°C.Je armen moeten voorwaarts gestrekt zijn, met je handen hoog genoeg, zodat de ketting parallel loopt met de grond.

- Duw met je benen je zitje naar achter, leun vervolgens naar achter, maar houd je rug recht. Trek je armen in tot aan je borst.

- Doe daarna traag hetzelfde in omgekeerde volgorde, om je terug naar de startpositie te begeven. Begin daarna terug bij stap 1.

Dit bericht is gepost op 18 februari 2010 om 08:51 uur en is geplaatst in Cardiotraining, Fitnessapparatuur.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Rug- en buikspieroefeningen voor beginners
Zwemtraining voor beginners