Zwemtraining voor beginners

Zwemmen is een uitstekende manier om je conditie te verbeteren. De meeste mensen kunnen natuurlijk wel zwemmen, maar weten niet goed hoe ermee van start te gaan als fitnesstraining. Hier vind je een goede leidraad!

- Stel jezelf een paar fitnessdoelen voor ogen. Neem realistische, uitdagende stappen om aan je objectieven te voldoen. Wat wil je precies bereiken? Wil je sneller worden? Wil je met verschillende tempo’s werken om zo aan intervaltraining te doen?

- Zoek een zwembad uit dat aan je noden voldoet. Sommige mensen zwemmen liever in  een Olympisch zwembad (50 meter) of verkiezen in de zomer een buitenzwembad. Maar zorg er ook voor dat je steeds in een binnenzwembad terecht kan, je weet immers nooit wat voor weer het kan worden.

- Sommige mensen vinden het leuk om bij een zwemclub te trainen. Dat de andere leden dezelfde doelen hebben, kan erg motiverend werken.

- Maak een weekschema op. Wekelijks zou je drie tot vijf keer 30 tot 60 minuten moeten trainen. Wil je iedere dag even lang trainen of je schema variëren?

- Schaf je degelijk materiaal aan. Een zwembroek of badpak waar je je goed in voelt, een goede zwembril, een badmuts, enz. kunnen een groot verschil maken.

Dit bericht is gepost op 18 februari 2010 om 08:56 uur en is geplaatst in Cardiotraining, sporten.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Hoe je een roeimachine juist moet gebruiken
Touwtjespringen, de ideale fitnesstraining