Realistische fitnessdoelen voor ogen houden

Of je nu gewicht wilt verliezen of je uithoudingsvermogen wilt trainen, het is belangrijk om je training aan te passen aan je doelen. Het is dus belangrijk op voorhand je doelen te bepalen en te weten hoe je deze kan bereiken.

Als het je vaak niet lukt bij je doelen te blijven, betekent dat waarschijnlijk dat het al vanaf het begin niet het juiste doel was ofwel dat je niet er niet achter bent gekomen hoe je het kan bereiken. Hieronder vind je een aantal veelvoorkomende doelen en een eenvoudige manier om ze te bereiken.

Vet verbranden

Vetverbranding gebeurt wanneer je meer calorieën verbrandt dat je er opeet. Als je 500 calorieën per dag extra verbrandt, zal je ongeveer een halve kilo per week verliezen. Waar je precies vet verliest, kan je echter niet kiezen.

Spieren ontwikkelen

Spierversterking gebeurt wanneer je meer calorieën eet dan je verbrandt, gecombineerd met hevige krachttraining. Als je gewichten heft, kan je iets meer spieren ontwikkelen. Maar voor een merkbaar verschil zijn veel trainen en toewijding belangrijke factoren.

Gezondheid

Gezond zijn is misschien wel een van de gemakkelijkst te bereiken doelen. Er zijn immers veel dingen die je kan doen om een gezond leven te leiden. Drink veel water, eet veel groenten en fruit, beweeg voldoende, etc.

Dit bericht is gepost op 23 februari 2010 om 16:05 uur en is geplaatst in Algemeen.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Krachttraining met kettlebells
Lopen en wandelen afwisselen voor beginnende lopers