Zo maak je je armen simpel groter

Een grote borstkas is misschien het nummer 1 resultaat waar mensen op hopen als ze beginnen met sporten. Maar grotere en sterkere armen vormen een goede tweede. De vraag is alleen hoe je dat op een goede manier voor elkaar krijgt. Zonder dat je het jezelf te moeilijk maakt natuurlijk. Wanneer je bij Fitness Kortrijk aan de slag gaat, dan moet het natuurlijk ook wel haalbaar voor je zijn om de oefeningen te doen. Daarom is het slim om de volgende gewoontes aan te leren als je je armen traint. Dit zal helpen. 

De sterkste oefening vinden

Er zijn talloze oefeningen voor armen die je kunt doen. Het is alleen wel belangrijk om te beseffen dat lang niet elke oefening je dichter bij je doel brengt. Wanneer het jouw doel is  om je armspieren flink te laten groeien, dan zoek je de oefening waarop je het sterkst bent uit. Dat heb je namelijk nodig om de armen flink onder druk te zetten. Dat doe je niet alleen met maximaal gewicht op deze oefening, maar ook met enkele trucjes die je bij de volgende tips zal leren. De sterkste oefening is dus altijd essentieel.

Zoek de grens op

Het is nu zaak om de grens op te zoeken. Dat kan je bijvoorbeeld doen met zogenaamde dropsets. Wanneer je begint met het zware gewicht zoals bij de volgende tip hebt gevonden, dan loop je daarna als een soort trap de gewichten naar beneden af. Zonder te stoppen. Je gaat steeds enkele kilo’s lichter en doet maximale herhalingen daarmee. Je zal je arm ter plekke al voelen groeien. Doe dit niet iedere keer, maar pas dit strategisch zo nu en dan toe om je spieren een flinke shock toe te dienen. Het resultaat zal gigantisch zijn.

Net wat langer vasthouden

Een andere truc die altijd goed helpt, is het vasthouden van de oefening. Wanneer je bijvoorbeeld een bicepcurl doet, dan stop je halverwege en houdt deze vijf tot tien tellen vast. Daardoor zet je de spier nog net wat meer onder druk. Na 8 tot 10 herhalingen met een gemiddeld gewicht zal het voelen alsof je zwaarder hebt getraind dan ooit tevoren. Dat is ook het doel dat je voor ogen hebt. De tijd onder druk is sterk bepalend voor de mate waarin een spier wil groeien. Op deze manier kan je die kennis goed benutten.

De ondersteunende spieren aanpakken

Wat je misschien al weet van andere delen van het lichaam, is dat de ondersteunende spelen ook een grote rol spelen. Dat is voor de armen niet anders. Wat zijn de ondersteunende spieren in dat geval dan? Denk dan bijvoorbeeld eens aan de onderarmen. Dit is misschien wel het meest onderbelichte deel van het lichaam in de sportschool. Het is belangrijk om die dus ook goed aan te pakken. Dat is niet lastig want daar zijn gewoon goede oefeningen voor op de markt. Zo kan je dus met het trainen van de onderarmen veel meer bereiken.

Dit bericht is gepost op 26 augustus 2021 om 13:23 uur en is geplaatst in Fitnessoefeningen, Krachttraining.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Wat zijn de bekendste fitness-valkuilen?
Wat kun je naast sporten nog meer doen om aan je gezondheid te werken?