Loopband en dumbbells: de ideale combinatie

Begint de training op de loopband je een beetje te vervelen? Misschien is een combinatie van de loopband en kleine gewichten dan wel iets voor jou. ‘Treadmill Dumbbell Workout’, zoals de Engelse benaming luidt, is de ideale training om calorieën te verliezen, je uithoudingsvermogen te verbeteren en sterker te worden.

Een training met kleine gewichten of ‘dumbbells’ is ideaal om de kracht in de armen, schouders en het bovenlichaam te verbeteren. De loopband is vooral gericht op het onderlichaam, terwijl de training met gewichten zich richt op het bovenlichaam.

Er zijn veel oefeningen met dumbells die je heel gemakkelijk kunt invoegen in je training. De combinatie van loopband en dumbbells leidt tot veel meer dan spierkracht en explosieve kracht. De oefeningen versterken het hart en de longen, verbranden het vet en laten het lichaam als een geheel functioneren.

Tips:

Stretch voordat je met de oefeningen begint.
Bewaar je evenwicht. Als je met gewichten aan het trainen bent en je je evenwicht verliest, kun je je gemakkelijk blesseren.
Loop niet terwijl je op de loopband met gewichten traint! Dit is heel erg gevaarlijk. Wandel aan een snel tempo.

Dit bericht is gepost op 17 januari 2008 om 12:14 uur en is geplaatst in Cardiotraining, Fitnessapparatuur, Krachttraining.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Hoe train je je onderarmen?
Wat is de beste training voor de triceps