Hoe train je je onderarmen?

Bodybuilders besteden doorgaans veel tijd aan de bovenarmspieren (biceps en triceps), maar ze vergeten vaak de onderarmspieren. De ene persoon zal al meer moeite moeten doen dan de andere om zijn onderarmen te laten groeien, maar het loont beslist de moeite!

Als je je onderarmen traint, zul je ook andere fitnessoefeningen vlotter kunnen doen en zijn je armen mooier in proportie.

Als je de spieren aan de binnenkant van je onderarmen wilt trainen, moet je je hand met de palm naar boven omhoog bewegen. Als je de spieren aan de buitenkant van de onderarmen wilt trainen, moet je de hand met de palm naar beneden wijzend omhoog bewegen.

Wrist Curl

Zet je op een bankje met je benen aan weerszijden. Pak een halter (barbell) vast met slechts een korte afstand tussen de handen. Leg de bovenkant van je onderarmen op het bankje met de polsen net over de rand en laat je handen naar beneden hangen. Breng je hand in de richting van het lichaam door alleen je pols te bewegen en curl zo het gewicht omhoog vanuit de pols.

Wrist Roller

De wrist roller is een apparaatje dat bestaat uit een stok, een touw en een gewicht van ongeveer 2,5 kilo. Pak het handvat van het apparaat bovenhands vast en steek je armen vooruit. Draai het handvat vervolgens rond in je handen, zodat het gewicht naar boven beweegt en je het touw rond het handvat rolt. Als het gewicht boven is, laat je het terug zakken door met je handen te bewegen.

Reverse Curl

Een reverse curl is hetzelfde als een barbell curl, maar dan met je handpalmen naar boven. Ga rechtop staan met je voeten op schouderbreedte. Neem een grote halter (barbell) langs boven vast. Houd je ellebogen in je zij, je armen gestrekt en je handen op schouderbreedte. Maak een hefbeweging zodat de halter tegen de bovenkant van je borst terechtkomt. Laat de halter dan weer zakken.

Dit bericht is gepost op 17 januari 2008 om 12:10 uur en is geplaatst in Fitnessoefeningen, Krachttraining.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Hoe krijg ik grote kuiten?
Loopband en dumbbells: de ideale combinatie