Wat is de beste training voor de triceps

Vaak besteden fitnessers en bodybuilders veel aandacht aan de training van de biceps, maar om echt gespierde armen te krijgen moet je ook je triceps trainen. De biceps zorgt namelijk maar voor een derde van de omvang van je arm, terwijl de triceps voor twee derde zorgt.

De triceps zijn in tegenstelling tot de biceps meer geschikt voor korte, snelle en intensieve bewegingen.

Dippen (weighted bench dip)

Voor deze oefening gebruik je twee trainingsbankjes, die je evenwijdig van elkaar en met ongeveer een meter afstand tussen plaatst. Steun met je armen op het ene bankje en leg je voeten op het andere. Nu kun je jezelf laten zakken, ook wel ‘dippen’ genoemd. Plaats je handen op schouderbreedte achter je en laat je zakken tot je onderarmen een hoek van 90 graden maken ten opzichte van je bovenarmen. Als de oefening te licht voor je is, kun je hem zwaarder maken door dipsteunen te gebruiken of gewichten op je bovenbenen te leggen.

Dumbbell Rear Curls

Voor de dumbbell rear curls heb je enkel en alleen een losse kleine halter (dumbbell) nodig. Ga staan en houd je hoofd recht. Houd het gewicht verticaal achter je hoofd en houd de staaf tussen duimen en wijsvingers. Til het gewicht omhoog tot schuin boven je achterhoofd.

Lying Curls

Voor deze oefening heb je een bankje en een lange halter (barbell) nodig. Neem de halter vast, leg je met een rechte rug op het bankje en plaats je voeten vlak op de grond. Strek je armen boven je hoofd , houd je ellebogen nog een beetje gebogen wanneer je de halter in hoogste positie hebt. Laat de halter rustig zakken tot net boven je voorhoofd. Beweeg je ellebogen niet terwijl je de oefening doet.

Close Grip Bench Press

Dit is eigenlijk een oefening voor de borst, maar bij een kortere grip kun je er uitstekend de triceps mee trainen. Ga op een bankje liggen en neem de lange halter (barbell) bovenhands vast. Houd hem boven je borst. Zorg ervoor dat je handen op schouderbreedte van elkaar staan. Duw de halter zo ver mogelijk omhoog terwijl je je armen tegen je lichaam houdt. Breng de halter terug omlaag.

Dit bericht is gepost op 17 januari 2008 om 12:18 uur en is geplaatst in Fitnessoefeningen, Krachttraining.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Loopband en dumbbells: de ideale combinatie
Wat zijn de beste oefeningen voor de training van de borstspieren?