Calorieën verbranden in de zomer

In de zomermaanden durven we onze goede sportgewoonten van de winter en het voorjaar wel eens te vergeten. Het mooie weer en de vakantiesfeer werken nu eenmaal niet aanmoedigend om die calorieën te gaan verbranden. Daarom gaan wij jou helpen om voor die zomermaanden een geschikte sport te vinden. Een sport die aangenaam is, maar die er tegelijk ook voor zorgt dat je conditie in de zomer op peil blijft.

Joggen en wandelen

Ben je iemand die graag buiten in de natuur vertoeft? Dan kan je in de zomer kiezen voor joggen of wandelen.
Als je gaat joggen, kan je dit best ’s morgens doen. De temperaturen zijn dan lager en met een prachtige zonsopgang aan de horizon, begint je dag fantastisch. Lopen is ook een heel goede manier om calorieën te verbranden en je conditie te verbeteren. Per uur joggen verbrand je ongeveer 800 calorieën.

Ook wandelen kan wonderen doen. Dit is een leuke en goede manier om calorieën weg te werken. Je kan in je directe omgeving zoveel mogelijk kilometers te voet proberen af te leggen. In dat geval blijft de auto in de garage en bespaar je op de benzinefactuur. Wanneer je op vakantie gaat, kan je de omgeving ontdekken door lange wandeltochten. Na een uurtje wandelen, heb je ongeveer 500 calorieën verbrand.

Tennis, fietsen en zwemmen

Wil je liever een sport die je samen kunt beoefenen, dan kan je ’s zomers gaan tennissen. Je hebt dan meteen een extra voordeel want doordat je partner met jou mee traint, is de kans kleiner dat je een training overslaat. Met tennissen verbrand je ongeveer 400 calorieën per uur.

Kies je als zomersport voor het fietsen, dan heb je verschillende mogelijkheden. Je kan een gewone vlakke route nemen. Dit is een aangenaam tijdverdrijf. Maar wil je je conditie ten volle uitbouwen, kan je best heuvels of bergen opzoeken. Als je op vakantie bent in de Alpen of de Pyreneeën, probeer dan eens een volledige bergbeklimming te doen. Per uur fietsen verbrand je tussen de 300 en 800 calorieën, naargelang de intensiteit van je fietstocht.

Zoek je in de zomer een goede en verfrissende sportoefening, dan kan je gaan zwemmen. Wanneer het bloedheet is, kan een duik in een zwembad je afkoelen. Zelfs op je gemak rustig zwemmen, zal al veel calorieën doen wegebben. Als je een uur zwemt, kan je 350 tot 700 calorieën verbranden.

Tips voor de zomersport

Welke sport je ook verkiest, onthoud dat het van vitaal belang is om genoeg te drinken in de zomermaanden. Door de hogere temperaturen droogt je lichaam redelijk snel uit, zeker wanneer je aan het sporten bent. Drink voor, tijdens en na je training voldoende water. Let er natuurlijk op dat je je goed insmeert met zonnebrandolie als je veel in de zon zit.

Dit bericht is gepost op 28 april 2008 om 16:24 uur en is geplaatst in Algemeen.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Weg met die vervelende love handles
Zo breek je je persoonlijk fitnessrecord