8 manieren om snel te herstellen na het fitnessen

Na het fitnessen moet je lichaam zich herstellen. Pas dan zal het nieuwe spieren krijgen.

1. Rust uit

Rust is een van de beste manieren om je lichaam te laten herstellen van een ziekte of blessure, maar is ook erg belangrijk na een zware workout. Je lichaam zal zich snel herstellen als je het wat tijd geeft. Zorg voor voldoende nachtrust.

2. Stretch

Na een training stretchen is de beste manier om je lichaam tot rust te laten komen. Het is een eenvoudige en snelle manier om ervoor te zorgen dat je spieren zich herstellen.

3. ‘Koel af’

Net zoals je voor je training moet ‘opwarmen’ kan je best ook ‘afkoelen’. Stop niet abrupt met je training, maar vertraag. Doe de  oefening nog 5 à 10 minuten aan een traag tempo.

4. Eet gezond

Als je getraind hebt, heeft je lichaam veel energie gebruikt. Om ervoor te zorgen dat je lichaam zich herstelt, sterker wordt en klaar is voor de volgende uitdaging, kan je best na de training wat proteïnen en koolhydraten consumeren.

5. Consumeer vocht

Als je traint, verlies je heel wat vocht. Na de training kan je er best voor zorgen dat je dit vochttekort terug  aanvult door veel water te drinken.

6. Blijf actief

Door lichtjes te bewegen, stimuleer je je bloedcirculatie, waardoor voedingsstoffen sneller door het lichaam opgenomen worden en de spieren sneller herstellen.

7. Laat je masseren

Voor een massage geldt hetzelfde, het zal de bloedcirculatie stimuleren.

8. Vermijd overbelasting

Stel een slim en verantwoord fitnessschema op zodat je je lichaam niet overbelast.

Dit bericht is gepost op 23 februari 2010 om 15:52 uur en is geplaatst in Algemeen, fitness en gezondheid.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Verrassende fitnesstips
Krachttraining met kettlebells