Twee oefeningen voor strakke bovenarmen

Vormen de bovenarmen bij jou een probleemzone? Geen nood, want aan dat vet aan je bovenarmen is gemakkelijk iets te doen. Probeer deze twee gemakkelijke en eenvoudige oefeningen voor je bovenarmen drie keer per week te doen, met steeds een dag rust tussenin.

One-arm push-up

Leg je op je linkerzij met je linkerhand op je rechterschouder. Leg je rechterhand plat op de grond, met de vingers naar boven wijzend. Span je buik- en borstspieren op terwijl je druk zet op je rechterhand. Zorg ervoor dat je lichaam een tiental centimeter van de vloer verwijderd is. Ga langzaam terug omlaag. Herhaal de oefening tien keer en verwissel dan van zijde.

French press

Zet je rechtervoet een twintigtal centimeter voor je linkervoet (zonder je benen te kruisen). Steek het middelste deel van een elastische band onder je linkervoet. Neem in iedere hand een uiteinde van de band en houd je armen zo dat de ellebogen net naast de oren gebogen zijn en de handen zich achter het hoofd bevinden. Strek je armen dan langzaam uit boven je hoofd, houd je ellebogen nog steeds naast je oren. Doe 15 reps en verwissel dan van kant.

Dit bericht is gepost op 11 februari 2010 om 15:29 uur en is geplaatst in Fitnessoefeningen.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: 7 veelgemaakte fouten op de loopband
8 dingen die je nog niet wist over krachttraining