Eiwitten als supplement bij krachttraining

Heel wat mensen die aan krachttraining of bodybuilding doen, besluiten proteïnen als supplement te nemen. Eiwitten zijn namelijk heel belangrijk voor de spiergroei. Ze worden afgebroken tot aminozuren, die belangrijk zijn voor het fabriceren van weefsel en voor de enzymen zorgen die nodig zijn voor de stofwisseling. Aan bodybuilders wordt doorgaans aangeraden tussen 1,4 en 1,8 gram eiwit per dag te consumeren.

Eiwitpoeder

Eiwitpoeders zijn poeders die voornamelijk bestaan uit proteïnen. Traditioneel was dit vooral weiproteïne, maar tegenwoordig verkoopt men steeds meer mengelingen. Meestal bevatten ze niet meer dan 5 gram koolhydraten per lepel en 20 à 25 gram proteïnen. Ze bevatten ongeveer 100 tot 125 calorieën. Proteïnepoeders bestaan in alle maten en soorten wardoor het makkelijk is ze in je dieet te verwerken. Als je wilt bijkomen in gewicht, kies je best voor een zogenaamde weight gain shake.

Eiwitrepen

Eiwitrepen zijn een makkelijke, en vaak iets smakelijkere bron van eiwitten. De koolhydratenmix is vaak een combinatie van glycerine en suikers. Ze bevatten weinig vetten in vergelijking met een shake. Wees voorzichtig met het merk dat je kiest. Sommige repen bevatten te weinig vetten en te veel suikers.

Dit bericht is gepost op 20 oktober 2008 om 12:09 uur en is geplaatst in Krachttraining, Voeding/supplementen.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: Wat zijn de risico’s van het gebruik van creatine?
5 sleutelfactoren tot bodybuildingsucces