Fitnessoefeningen voor stevige en strakke billen

Bij fitness wordt vaak de nadruk gelegd op de buik- en borstspieren, maar de billen zijn voor veel mannen en vrouwen een probleemgebied. Het kweken van stevige en strakke billen vereist veel training. De volgende oefeningen kunnen je daarbij helpen!

Kniebuigingen

De traditionele kniebuigingen behoren nog steeds tot de meest efficiënte oefeningen voor het kweken van stevige billen. Terwijl je een stang boven je schouders tilt, sta je met je voeten op schouderbreedte uiteen. Kijk recht vooruit en zak langzaam door je knieën. Houd de natuurlijke kromming van je rug vast. Van zodra je bovenbenen evenwijdig zijn met de grond, keer je de beweging om en kom je weer langzaam omhoog. Na verloop van tijd zul je merken dat je het gewicht kunt opvoeren.

Uitstappen

Een andere efficiënte oefening is uitstappen. Houd een lange halter boven je schouders en zet een stap voorwaarts met je rechterbeen, op die manier dat je linkerbeen de grond bijna raakt. Zet je daarna terug af met je rechtervoet en doe een stap terug. Doe de oefening 5 keer en wissel dan af met je linkerbeen. Doe de oefening dan weer voor beide benen. Na een rustpauze van 1,5 minuut kun je de set herhalen.

Deadlifts

Bij deadlifts hef je een halter (barbell) op met gestrekte benen. Ga achter de halter staan met je benen op schouderbreedte afstand van elkaar en pak de stang vast met een hand bovenhands en een onderhands. Trek de halter met de kracht van je benen, billen en onderrug omhoog tot je helemaal rechtstaat. Strek je schouders en blijf even in deze positie staan. Buig daarna voorzichtig voorover. Doe 4 sets van 10 oefeningen.

Dit bericht is gepost op 17 januari 2008 om 10:32 uur en is geplaatst in Fitnessoefeningen, Krachttraining.

Laat een reactie achter
ID); ?>
Andere interessante artikels: 7 manieren om af te vallen met cardiotraining
Wat is Les Mills?